قصه گویی

قصه گویی اعضای نوجوان کانون در مراسمات گرامیداشت سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت

مراسمات تیر   سردشت  همچون سال‌های گذشته به مناسبت گرامی‌داشت هشت هزار مصدوم شیمیایی سردشت روزهای ششم و  هفتم تیرماه  با حضور مقامات لشکری و کشوری و مسولین و خانواده های معزز شهدا و جانبازان  برگزار  شد.

 اعضای  مرکز فرهنگی هنری سردشت هم با زبان قصه در این مر اسمات شرکت نمودند .نادیا حسن زاده عضو ارشد  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم عصر شعر تیر (ئیواره شیعری پوشپه ر) عصر روز چهارشنبه  ششم تیرماه در حضور شاعران و ادبیان و نویسندگان شهرستانی و استانی  قصه (نبرد تن وتاول ) را قصه گویی نمود و حکایت غصه ی آن روز را در قالب قصه بازگو نمود.

 

کانی رشید پور هم با قصه (شهرمن صد قصه از درد برجان کرده است )در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای بمباران شیمیایی سردشت شرکت نمود .این مراسم  عصر روز هفتم تیر در مسجد جامع با حضور مهمانان داخلی و خارجی ،مقامات لشکری و کشوری و مسولین و خانواده های معزم شهدا و جانبازان و مردم شهر برگزار شد .

نیروی هوایی رژیم بعث عراق در روز هفتم تیر 66، چهار نقطه از شهر سردشت را بمباران شیمیایی کرد که در این حمله 110 نفر از ساکنان شهر به شهادت رسیدند.

صدام در طول هشت سال جنگ تحمیلی بارها از بمب‌های شیمیایی علیه مردم عادی و غیرنظامیان ایرانی استفاده کرد که در این حملات بیش از 50 هزار نفر شهید و زخمی شدند.

ادامه نوشته

همایش پیادروی

 همایش بزرگ  پیاده رویی

حضور مربیان ،اعضا و والدین اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی و عمومی در شهر سردشت به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت بمباران شهدای 7 تیر سردشت  در روز چهارشنبه 6 تیرماه 

این همایش  در راستای هفته مبارزه با مواد مخدر و گرامیداشت بمباران شهدای 7 تیر سردشت و هفته المپیک با شرکت کلیه ادارات و اقشار مردم و ورزشکاران با شعار نه به مواد مخدر از جلو درب فرمانداری ساعت 8 صبح شروع خواهد شد و با حرکت در داخل شهر به استادیوم شهدای 7 تیر منتهی  شد و در محل میدان چمن مسابقات پنالتی هدفمند برای علاقه مندان برگزار شد.

ادامه نوشته

پنجم تیر

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت همراه اصحاب رسانه و هنر در کارگاه پیشگیری از اعتیاد شرکت نمودند.

  روز سه شنبه مورخه 97/4/5 به تعداد سیزده نفر از اعضای پسر فعال گروه سنی (ج و د) مرکز فرهنگی هنری در همایش مبارزه با مواد مخدر که به مناسبت پنجم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی با حضور فرماندار و جمعی از مسولین و والدین و اصحاب هنر و رسانه برگزار شد شرکت نمودند.

ادامه نوشته

مسابقه عکاسی

 

بسم ا... الرحمن الرحیم

رمضان ماه میهمانی خدا    

دیدن دانایی است .دراین ماه همه به یاد خداهستند.مسجد،خانه ،مدرسه و...همه بوی خدا می دهند. باعکاسی ازاتفاقات و رویدادها،مراسمات،میهمانی های این ماه مبارک در مسابقه عکاسی (رمضان در قاب تصویر) شرکت نمایید.

موضوع :ماه مبارک رمضان درقاب تصویر

زمان :آخرین مهلت تحویل آثار تا 23/03/97

مکان :کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان

بلوار7 تیر پارک کودک –شماره تلفن : 44328587-044

 

*  به آثار برگزیده و منتخب از طرف کانون پرورش فکری جوایزی اهدا می شود.

برنامه ارتحال

برنامه های سالگرد ارتحال امام (ره)

روزهای شنبه و یکشنبه  مورخ 12و 13 خرداد ماه به مناسبت بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) برنامه های فرهنگی به شرح ذیل در مرکز سردشت برگزار شد.

فضا سازی

روخوانی کتاب مهربان مثل مسیح

شعر خوانی اشعار شاعران معاصر در سوگ امام (ره) از کتاب سوگنامه

برگزاری کارگاه کارت پستال سازی با طرح خورشید مزین به جملات امام(ره)

برگزاری کارگاه اریگامی قاب عکس یادگار خورشید

ادامه نوشته

روز پرندگان مهاجر

روز جهانی پرنده گان مهاجر برای حفاظت از پرنده ها

 عصر روز 23 اردیبهشت ماه روز جهانی پرندگان مهاجر در مرکز فرهنگی هنری سردشت به منظور ترغیب کودکان  به مشارکت فعال در حفاظت از پرندگان مهاجر و افزایش توجه آنان به موضوع اهمیت پرندگان مهاجرمی برگزار شد. 

در روند اجرای این برنامه کارشناس محیط زیست آزاد قادری نیا در مرکز حاضر شد و نسبت به اهمیت پرندگان مهاجر در حفظ محیط زیست برای اعضا   آموزش داد.
 در واقع کارشناسان محیط زیست  با این کار جایگاه حفظ محیط زیست،حفاظت از پرندگان و زیستگاههای آنان در حفاظت از عرصه های طبیعی و تنوع زیستی و ارزش های مناطق حفاظت شده را تبیین می کنند. 
 قادری نیا هدف از اجرای این طرح را تربیت  نسلی مسوولیت پذیر نسبت به حفظ محیط زیست خصوصا پرندگان مهاجر بیان نمود.این پرندگان نقش بسزایی در حفظ تعادل زمین و اکوسیستم هر منطقه دارند.

محیط بان اداره محیط زیست سردشت  تاکید کرد: البته زمانی که کودکان با اهمیت حفظ محیط زیست آشنا می شوند قطعا آن را وارد خانواده می کنند . میزان بی رویه  شکار پرندگان،  تخریب زیستگاها، نابودی منابع اصلی تامین غذای پرندگان و در نهایت تغییرات اقلیمی از جمله مهمترین عوامل تهدید کاهش جمعیت پرندگان و انقراض نسل آنها می باشد. اگر چنانچه این روند در طی سالهای آینده نیز ادامه یابد فرزندان ما دیگر در طبیعت پرنده ای نخواهند دید.

این برنامه با همکاری اداره محیط زیست و مدرسه ابتدایی کوثر برگزار شد.

ادامه نوشته

16بهمن ماه

برنامه های روز 16بهمن ماه مرکز سردشت 

پایان کار ایستگاه نقاشی چهل متری با حضور دانش آموزان پایه سوم شهدای غزه 

بازدید فرزانگان مدرسه شهدای غزه از نمایشگاه 

برپایی ایستگاه کاردستی پرچم

برپایی کارگاه سفالگری با موضوع پرچم

ادامه نوشته

15 بهمن

برنامه های روز 15بهمن ماه 

در دومین روز از بر پایی ایستگاه نقاشی چهل متری بازدید مدیر آموزش و پرورش یوسف حسن پور از ایستگاه نقاشی در حال اجرا 

بازدید رئیس شورای شهر و مشاور امور بانوان فرمانداری خانم ستاره فتاح پور به همراه نمایندگاه اموربانوان در ادارات از ایستگاه نقاشی چهل متری در حال اجرا

بازدید دانش آموزان از نمایشگاه پرچم

 

 

 

ادامه نوشته

ایستگاه نقاشی

 

به مناسبت آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی  ایستگاه نقاشی چهل متری ویژه کودکان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  با حضور فرماندار افتتاح شد. 

صبح امروز شنبه 96/11/14  به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک ‌فجر و آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی  در مراسمی ویژه  ایستگاه نقاشی چهل متری با موضوع پرچم، هویت ملی به  همت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر شهرستان سردشت  در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  افتتاح  شد.

در این آیین نژاد جهانی  فرماندار و رئیس ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر  وسرهنگ حبیبی فرمانده سپاه و دبیر ستاد، محسن آلی معاون فرماندار، یوسف حسن پور مدیر آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای تامین ، اعضای شورای اداری و معتمدین شهرستان حضور داشتند .

در این مراسم تعداد 95نفر از دانش آموزان پایه ششم مدرسه سمیه  و جمعی از  اعضای کانون  حضور داشتند.این برنامه در روزهای آتی هم برای دانش آموزان برگزار می شود .

 

  

ادامه نوشته

9دی

اهم فعالیتهای اجرایی مرکز فرهنگی هنری سردشت  9دی روز بصیرت

 

--نشریه نگاری

--رنگ آمیزی طرح پرچم و شعار 9دی

-معرفی ایام و وقایع 9 دی توسط مربی و عضو

--اجرای سرود مرگ برای تو آمریکای فتنه گر

 

ادامه نوشته

یلدا

جشن یلدای  96

 

صبح روز پنج شنبه مورخ 96/9/30 جشن یلدای 96 با اعضای فعال دختر مرکز اجرا شد. در این برنامه فعالیت کاردستی انار و هندوانه و معرفی شب یلدا و قصه گویی مربیان و موسیقی و شعرخوانی و پذیرای انجام شد.

 

ادامه نوشته

هفته پژوهش

برنامه های هفته پژوهش مرکز سردشت

--بازدید اعضای پژوهشگر نوجوان پسر از پژوهش سرای دانش آموزی

عصر روز دوشنبه مورخ 96/9/27 تعداد ده نفر از اعضای پژوهشگر نوجوان پسر به مناسبت هفته پژوهش از پژوهش سرای دانش آموزی آموزش و پرورش بازدید نمودند. در این بازدید اعضا از بخش شیمی مواد و کارگاه زیست شناسی بازدید کردند.در ادامه بر سطح کار پژوهش سرا در راستای هماهنگی و اجرای فعالیتهای علمی مشترک کانون و پژوهش سرا مطابق با کتب درسی تبادل نظر صورت گرفت.

--بازدید اعضای پژوهشگر نوجوان دختر از بخش تحقیق و پژوهش کتابخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

صبح روزسه وشنبه مورخ 96/9/28 تعداد 12 نفر اعضای نوجوان پژوهشکر دختر مرکز از کتابخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف آشنایی با بخش پژوهش کتابخانه بازدید نمودند.

--معرفی سری کتابهای چگونه پژوهش کنیم ؟برای دانش آموزان پایه ششم شهدای غزه

عصر روز چهارشنبه مورخ 96/9/29 سری کتابهای "چگونه پژوهش کنیم" به شیوه طرح دیواری برای دانش آموزان پایه ششم معرفی شد. و مراحل پژوهش به روش علمی برای دانش آموزان توضیح داده شد.

--معرفی کتاب ماه بود و روباه به شیوه نمایش فیلم برمبنای کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم

 

ادامه نوشته

درخشش اعضا در پژوهش

درخشش 2 پژوهشگر نوجوان مرکز فرهنگی هنری سردشت

 

"اردلان کریمی "و "پارسا رشیدی "اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سردشت با پژوهش بر "انگور سیاه" در سطح کشوری درخشیدند.

این دو عضو پژوهشگر با موضوع "پژوهش تاثیر خاک در رشد درخت انگور سیاه سردشت" با مربی راهنما "بختیار خضری "به عنوان شایسته تقدیر نهمین دوره هفته پژوهش کانون در سطح کشور دست یافتند.

ستاره روشن مکه

 

ستاره روشن مکه

تخیل یکی از بارزترین ویژگی‌های کودکان است به همین دلیل کودکان از آثاری که بستری تخیلی دارند استقبال بیشتری می‌کنند. در داستان‌های مذهبی نیز می‌توان با استفاده از عناصر نمادین به جای نمایش واقیعتِ صرف تا اندازه‌ای به این هدف نزدیک شد.

روز سه شنبه مورخ 1396/09/14 به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) درکارگاه هنری مرکز باموضوع " ستاره روشن مکه " تصویرهایی نمادین از زندگی حضرت محمد (ص) بااعضا تصویرسازی شد.

ادامه نوشته

اسماء احمد

اسماء احمد

سرانجام پس از قرن ها، انتظار عالم خلقت به سر آمد و بزرگ ترین هدايتگر انسان ها پا به عرصه وجود گذاشت. باران «رحمة للعالمين» باريدن گرفت، چشمه رافت و هدايت فوران نمود و نور محمدى عالم ملك و ملكوت را منور کرد.

روز دوشنبه مورخه 1396/09/13 به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت میلاد ختم مرسلین حضرت محمد (ص) وروز اخلاق ومهرورزی اعضا مرکز سردشت باساخت دست ساخته های سفالی از نامهای پیامبر اعظم با عنوان " اسماء احمد " با القاب واسامی پیامبر اکرم (ص) آشنا شدند.

ادامه نوشته

یک باغ لبخند

 

یک باغ لبخند

روزدوشنبه مورخه 1396/09/13 درکارگاه نوشتن خلاق جهت آشنایی هرچه بیشتر اعضا باسیره واخلاق پیامبر کتاب " یک باغ لبخند " ازانتشارات کانون با اعضا روخوانی شد. ودرپایان باانجام یک طرح ادبی ( چیدن یک گل از کتاب یک باغ لبخند) اعضا کلماتی ازکتاب راکه معرف شخصیت وسیره پیامبر اکرم ( ص) می باشد را نوشتند.

ادامه نوشته

هفته وحدت (معرفی کتاب )

 

نگران پروانه ها

"امّت اسلامی از آغاز تاریخ اسلام تا کنون، بر این اعتقادند که پیامبرشان، آخرین پیامبر و دین آنان خاتم ادیان الهی و برای همه زمان‏‌ها و مکان‏هاست. "

روز یکشنبه مورخه 1396/09/12 سری کتاب های " نگران پروانه ها"با مضمون اخلاقی که در آن بیشتر سیره اخلاقی پیامبر مورد توجه قرار گرفته است.با عناوین:  

 - اخلاق وسیره پیامبراکرم (ص)

-  صفات وویژگیهای پیامبراکرم (ص)

-  آداب معاشرت درسیره نبوی

برای اعضا نوجوان معرفی گردید.

ادامه نوشته

طرح ادبی یادیارمهربان

 

برنامه ادبی هفته کتاب

به مناسبت هفته ی کتاب و کتاب خوانی واهمیت ویژه ی کتاب روز پنجشنبه 1396/08/25 طرح ادبی ( یار مهربان ) باهدف آشنایی با کتاب بااعضاانجام شد.

اهداف طرح ادبی (یارمهربان )

-         آشنایی باشخصیت ها درداستان قورباغه چاه نشین

-         تغییر پایان داستان با خلاقیت اعضا

-         تصویری سازی بااستفاده ازطرح ها والگوهای تصویری کتاب

ادامه نوشته

یک کتاب یک نشریه

یک کتاب یک نشریه

اعضای پسر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرکز سردشت درروز 1396/8/24با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب اعضا به مطالعه بهساخت و برپایی نشریه دیواری‌هایی با موضوع «خانواده کتابخوان» به منظور نصب درپانل کتاب مدرسه  به استقبال روز ملی کتاب ،وکتاب خوانی وکتابداررفتند.

ادامه نوشته

بازدید هفته کتاب

 

بازدید دانش آموزان ازمرکز

درراستای هفته کتاب وکتابخوانی دانش آموزان مدارس سطح شهر سردشت با برنامه ریزی وهماهنگی ازروزسه شنبه1396/08/23 از کتابخانه مرکز بازدید می نمایند .

دربازدید روزسه شنبه بامعرفی فعالیتهای جاری مرکز واهمیت مطالعه کتاب ،فعالیت کتابسازی گروهی بادانش آموزان اجرگردید.درادامه هرکدام ازدانش آموزان یک کتاب از اداره محیط زیست سردشت به عنوان هدیه دریافت کرده وباشعار" آینده روشن باخانواده کتابخوان " قول دادند دوستدار خوبی برای جامعه و محیط زیست باشند.

ادامه نوشته

یک کتاب یک کاردستی

 

 

یک کتاب یک کاردستی

درراستای فعالیتهای هفته کتاب وکتابخوانی به منظور تشویق اعضا به کتابخوانی واهمیت موضوعی کتاب درفعالیت های جاری واستفاده از طرح کتاب های کاردستی  ، روز دوشنبه 1396/08/22 دست ساخته های هنری بااستفاده از طرح والگوی کتاب های کاردستی بااعضا ساخته شد واعضا درادامه با ساخت "تاج کتابخوان برتر "بیشتر به استفاده ومطالعه کتابهای کانون تشویق شدند.

 

ادامه نوشته

یک فعالیت بایک آزمایش

 

 

یک فعالیت با یک آزمایش علمی

به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی روز یکشنبه1396/08/21 فعالیت آزمایشهای علمی ازکتاب علوم پایه سوم ابتدایی با دانش آموزان انجام شد. دراین فعالیت باتاکید براهمیت کتابهای درسی دانش آموزان تشویق به استفاده ومطالعه کتابهای غیر درسی ومرتبط با فعالیت های درسی تشویق شدند.

طرح کانون مدرسه

اولین جلسه طرح کانون مدرسه

روز یک شنبه مورخ 96/8/7 دانش آموزان کلاس سوم الف مدرسه شهدای غزه در طرح شرکت نمودند.

برنامه های اجرا شده در این جلسه:

-معرفی کانون و فعالیتهای کانون

-امانت کتاب

-معرفی کتاب دیدار با دوستان بر مبنای کتاب مطالعات اجتماعی

-سفالگری بر مبنای کتاب فارسی قصه تنگ بلور

-نقاشی با موضوع خانواده من بر مبنای درس مطالعات اجتماعی

-نمایش و نقد فیلم شهر ما خانه ما بر مبنای کتاب فارسی 

 

ادامه نوشته

کارکاه سفالگری

کارگاه سفالگری مرکز سردشت میزبان کودکان و دانش آموزان مدارس و خانواده ها 

روز دوشنبه مورخ 96/7/17 کودکان همراه  خانواده ها  و دانش آموزان مدارس از ساعت 11تا 5عصر در کارگاه سفالگری با موضوع زیباییهای شهر من شرکت نمودند.

این برنامه به مناسبت گرامیداشت روزجهانی و هفته ملی کودک بر گزار شد که با استقبال گرم خانواده ها و مدارس روبه رو شد.

ادامه نوشته

بازدید از حمام تاریخی

حمام تاریخی بیستون میزبان کودکان سردشتی

روز یکشنبه مورخ 96/7/16 در دومین روز هفته ملی کودک  اعضای کانون  و دانش آموزان مدرسه کوثر از اثر تاریخی حمام بیستون سردشت بازدید نمودند. در این بازدید اعضای کمیته کودک بازدید کنندگان را همراهی کرده و کارشناس میراث فرهنگی در مورد اثر تاریخی توضیحاتی ارائه نمودند.

مربوط به دوره قاجار است و در سردشت، داخل شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۷۷ با شمارهٔ ثبت ۲۰۶۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

ادامه نوشته

هفته ملی کودک

دیدار مسولین شهر با کودکان در مدارس

به مناسبت تبریک هفته ملی وروز جهانی کودک روز شنبه مورخ 96/07/15در اولین روز هفته ملی مسولین شهر با دانش آموزان مدرسه کوثر دیدار نمودند.در این دیدار رئیس آموزش و پرورش یوسف حسن پور،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاوه حیاک،مسول اداره میراث فرهنگی یوسف بریانی،مسول کتابخانه عمومی ابن سینا سلیمان خضرپور،مدیر عامل انجمن حمایت از بیماریهای خاص دکتر منیره پوری ، نماینده شبکه بهداشت و درمات زیبا خرازی و مسول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رعنا خضرنیا حضور داشتند. 

در این دیدار ضمن تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک دانش آموزان با مسولین به پرسش و پاسخ پرداختند.

 

ادامه نوشته

هفته دفاع مقدس

یادواره زنان شهیده

شهرستان سردشت در راستای کنگره 12000هزار شهید استان آذربایجان غربی با حضور مدیر کل زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یادواره زنان شهیده روز دوشنبه مورخ 96/07/03 در سالن مجتمع فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار نمود.در این کنگره همچنین  فرماندار و مسئولین ادارات و خانواده های معزز شهدا و اعضای امور بانوان فرمانداری حضور داشتند.

برنامه های اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این کنگره شامل قصه گویی قصه شهیدان شهر من توسط نادیه حسن زاده و اجرای قطعه ادبی مادر  شهید توسط میدیا عباسی اجرا شد.

ادامه نوشته

ششمیین جشنواره بین المللی  فیلم سبز

 کانون در ششمیین جشنواره بین المللی  فیلم سبز سردشت

روز بیستم شهریور ماه ششمیین جشنواره بین المللی  فیلم سبز در سردشت برگزار شد .مرکز فرهنگی هنری سردشت به خاطر گسترش آموزش های محیط زیستی در سطح کودکان و نوجوانان ،حساس سازی والدین و شهروندان با مفاهیم زیست محیطی و نهادینه شدن این فرهنک با کمک مسئولانه آحاد مردم  در بین کودکان موفق به دریافت تندیس جشنواره و لوح تقدیر شد.

برنامه های اجرایی مرکز فرهنگی هنری سردشت در ششمیین جشنواره بین المللی  فیلم سبز

برگزاری کارگاه کاردستی کاجها و بلوطها  برای خانواده ها و برپایی نمایشگاه آثار دستی اعضا (کاجها و بلوطها) بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

 آپلود شده در ۱۴:۰۶:۰۷ | دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

ادامه نوشته

برنامه هفته دولت

بازدید اعضای نوجوان دختر مرکز به مناسبت هفته دولت از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه آن

این بازدید که روز سه شنبه مورخه 96/6/7 انجام شد  تعداد 15نفر از اعضای دختر نوجوان مرکز شرکت نمودند.

در این بازدید اعضا با بخشهای مختلف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آشنا شدند و با  مسوول بخش فرهنگی اداره دیدار نمودند و هفته دولت را تبریک گفتند. در ادامه اعضا از بخش کتابخانه بازدید نمودند و از نزدیک با کتابخانه آشنا شدند.

ادامه نوشته

جلسه

دیدار مدیر کل کانون استان با فرماندار در مرکز فرهنگی هنری سردشت

در این دیدار  جواد زاهدی مدیر کل کانون استان با نژاد جهانی فرماندار سردشت بحث و تبادل نظر در مورد مسایل و موارد فرهنگی شهرستان مطرح نمودند. جهانی اظهار نمود که در صدد تعامل بیشتر ادارات فرهنگی در سطح شهرستان با هم هستیم. 

 

ادامه نوشته